Skót tojás
2014. január 08. írta: Marcsee

Skót tojás

Értelmes csatornák híján majdnem mindig a Paprika TV-t nézem. Lorraine Pascale egyik sorozatnak főcímében láttam meg ezeket a szépséges belsjű gombócokat, alig vártam, hogy megtudjam, hogy mi ez. Mákomra másnap este került adásba a megoldás - skót tojás.

Tulajdonképpen olyan, mint a mi stefániánk, csak itt nem egyben sül a fasírt, hanem külön-külön, közepükben egy-egy tojással. Elékszítése pofon egyszerű, és ízlés szerint variálható, eért egy igazi jolly-joker kaja.

Pechemre az év első napjaiban sehol sem lehetett marhahúst kapni, a törökhöz meg nem volt már energiám két bolt után elmenni (9 kilós Babussal a mellkasomon), így a fagyasztóban lapuló maradék bárány és csirkehúsból készítettem a "kolbászhúst".

scotch-eggs.jpg

Hozzávalók:

Ízlés szerinti keménységűre főzött tojás (recept szerint 5 perces)

Tojásonként 60 g kolbászhús

Liszt

A panírozáshoz tojás, liszt, morzsa

Olaj a sütéshez

Én 6 tojást főztem, lágyra akartam erdetileg, mert az én drágám úgy szereti a főtt tojást, de anyukámmal beszéltem telefonon ez előkészületek közben, így kb 10 percig főttek szegénykék. A 360 g húst felkerekítettem 400 g-ra, mert a fagyóban 200 g csirke, meg 250 g bárányhús volt, és nem akartam már visszatenni őket fagyni.

Robotgépbe tettem a husikat, ízesítettem sóval, borssal, 2 gerezd fokhagymával, egy kevés őrölt pirospaprikával, Harissával és Ras-el-hanout-tal. Ez egy arab fűszerkeverék, isteni íze van. Az összetevői változóak boltonként, tájonként, van ahol 30 féle fűszer van benne,de ezek általában benne vannak: őrölt paprika, koriander, kömény, fahéj, szegfűszeg, kardamom, szerecsendió, bors, kurkuma. Ezekkel együtt jól összepépesítettem, nem daráltam, a húst. Azért pépesre, mert Angliában, ahonnan ez az étel származik, a kolbászhús nem darabos, inkább olyan kenőkés állagú.

Az összes hozzávalót kikészítettem tálakba egymás után, felhevítettem az olajat egy serpenyőben (jó nagyban jó sokat), levágtam egy nagyobb darabot a folpackból és magam elé tertetem, jöhetett a gombóckészítő hadművelet. A folpackra kanalaztam egy adagot a húsból. Kilapítottam olyan fél-1 cm vastagságúra. A főtt-pucolt tojást belemártottam lisztbe, a lapított husi közepére tettem és a folpackkal óvatosan a tojás köré csomagoltam a húst. Aztán le a fóliát, kézzel még csinibb gombóccá formázam, bepaníroztam és zsupsz a forró olajba.

A tojást ha nem lisztezzük be, akkor  nem tapad hozzá a húshoz, és ha kettévágjuk kiesik, az étel esztétikai értékén rontva hatalmasat.

Sütőben is lehet sütni, úgy sokkal egészségesebb, csak akkor olaj spayvel meg kell olajozni a gombócok tetejét, hogy szép aranybarnára süljenek.

Most egy nem saját képet csatolok, mert a fényképezőgépem vakuja megint sztrájkol. Amint tudok, lesz saját kép is. :)

Jóétvágyat!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://rostonkecske.blog.hu/api/trackback/id/tr775747415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása