Rakott krumpli
2014. január 17. írta: Marcsee

Rakott krumpli

Azon nagyon kevés ételek egyike, amelyikből bármennyit meg tudok enni és akár egymás után több napig is elém kerülhet, nem fogok éhségsztrájkba. Hála az égnek az én drága férjuram is hasonlóképpen érez iránta, pedig eleinte nagyon tiltakozott a kolbász ellen, hogy ő azt nem eszi meg bármilyen állatból is készüljön, mert szerinte büdös és az íze sem lehet jó - mint egy csomó mást, ezt sem kóstolta soha, de azért tudja, hogy nem szereti. :)) És őszintén, én is jól kétségbe voltam esve, mert bárhol is jártam, sehol nem kaptam, csak malacból készült kolbászt. A Nagycsarnokban még lett volna lókolbász, de az is le lett szólva, hogy lovat csak a cigányok esznek. Így utólag jókat nevetek magamban, ha eszembe jut a sztori, magam előtt látom az arcát, ahogy ezt mondta. Pedig azóta kapott lókolbászos rakottkrumplit a drágám, és a nagy tepsinyi mennyiségből estére nem maradt :) Persze nem mondtam meg neki, hogy lovat evett, nem pulykát - csak azt tartom mély tiszteletben, hogy semmilyen disznóság ne kerüljön az ételbe.

Szóval a kolbászmizéria úgy oldódott meg, hogy betévedtem egy nagyobb Tescoba, és eszembe jutott, hogy próba szerencse, ott is megpróbálkozok a bármilyenmás kolbásszal. Legnagyobb meglepetésemre az eladócsajszi elémrakott egy isteni illatú, gyönyörűséges pulyka szárazkolbászt. Nekem is vannak kattanásaim, pl. hogy pulykát, ha agyonlőnek sem eszem, de tényleg annyira megnyerően nézett ki, hogy miután felolvastattam, hogy mik az összetevők, mert titokban azért mi magyarok mindenbe csempészünk egy kis disznó-eztazt, vettem egy párat. Hála az égnek nem kellett csalódnom, teljesen olyan volt az íze is és az állaga is, mint egy normál kolbásznak. Aznap este boldog mosollyal tettem emberem elé a vacsit, aki azóta is rabja a rakottkrumplinak, annak ellenére, hogy kolbászos és tejföl is van benne.

Mennyiségeket most sem fogok írni, mert 1, nekem is néha marad ki, vagy kevés a krumpli-tojás, 2, ízlés, tál, zöldség/tojásméret stb. függő.

untitled.png

Hozzávalók:

héjában főtt sütni való krumpli - mert ez nem esik szét miután megfőtt

jó keményre főtt tojás - nálam 12 percesek

kolbász

két kis doboz jó minőségű tejföl (na itt Tescosat nem szabad használni)

só, bors, olaj, libazsír

Úgy érdemes csinálni, hogy előkészíteni mindent, és aztán nekiállni az összeállításnak. Kevesebb kupi és kosz lesz, viszont nagyobb hely és több móka. Tehát a krumplik héját lehúzzuk. Mindenütt az van írva/mondva, hogy forrón kell, mert úgy können lejön. Hát szerintem kézmelegen, amikor már kényelmesen, fájdalom nélkül lehet azokat a krumplikat kézben trtani, akkor jön le a legsimábban a héj. Felesleges szenvedni. A tojásokat pucoljuk meg, a kolbit karikázzuk fel, a tejfölt pedig higítsuk fel vízzel habtejszín sűrűségűre.

Gyújtsuk be a sütőt - én gázsütő 4-es fokozaton szoktam, és amíg melegszik, addig abba a tepsibe, vagy edénybe, amiben készíteni fogjuk, tegyünk két evőkanál libazsírt, és toljuk be sütőbe, hogy felolvadjon. Azért kell a libazsír, mert az igazi rakottrumpli jó kis szalonnaágyon sül, de ugye azt mi nem, viszont az érzés meg kell, ahhoz pedig a libazsír tökéletes. Erre karikázzuk rá a krumplikat. Sózzuk, borsozzuk. Jöhetnek a kolbászkarikák, majd erre a tojáskarikák. Van aki ilyenkor is rak rá tejfölt, én nem szoktam, csak megspriccelem egy kis olivaolajjal. Jöhet a következő réteg krumpli, só-bors, kolbász, tojás, amíg az edényünkbe fér vagy amíg van alapanyag. Az utolsó réteg ugye mindig krumpli, amit a higított tejföllel meglocsolunk sóás-borsozás után és betesszük a sütőbe úgy kb. egy órára.

Friss, langyos, ropogós kennyérrel az igazi. Jóétvágyat kívánok hozzá!

Megjegyzés: Aki szereti kipróbálhatja, hogy a pulyka vagy a nagy ritkán csillagászati áron kapható szürke/marha kolbász mellé becsempészik pár karika birkakolbászt. Nem hangzik jól, de leírhatatlanul isteni ízű csavart ad az eredeti rakottrumpli ízhez. Sajna csak egy helyet tudok Budapesten, ahol halal-húst és húskészítményeket lehet kapni. Ők néha csinálnak birkahúsos kolbit. Tényleg megéri kipróbálni!

A bejegyzés trackback címe:

https://rostonkecske.blog.hu/api/trackback/id/tr905768172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása