Vörösboros kecskecomb
2015. december 13. írta: Marcsee

Vörösboros kecskecomb

boroskecske.jpg

Volt már szimpla kecskepörkölt, volt göngyölt kecske, és nem igazán tudtam kitalálni hogy mi legyen az állat combjának maradékával. Aztán jött a nagy ötlet. Amióta a Street Kitchenen láttam a coq au vin-t, azóta izgatta a fantáziám, ugyanis imádom a borral főtt ételeket és a szokásos csirkés kajákat meg már rettenetesen unom. Így hát fogtam a kecskét és a bort, és valami olyan isteni finomság kerekedett belőle, hogy nem maradt az éjszakai falatozáshoz belőle.

Persze az eredeti receptből kihagytam a szalonnát, de cserében az előző nap sütött kacsamell zsírján készítettem, és egy fél kiskanál füstölt paprikát is belecsempésztem, így ez egy kicsit kárpótolt. Vajat meg nem mertem használni hozzá egyáltalán, szerintem a négylábú jószágokhoz nem illik. Mogyoróhagyma helyett meg a Tescoban találtam bébihagymát. Élvezet volt megpucolni, de megérte. :) Vörösborból mindenki a szárazat használja főzéshez, de én ételben sem bírom az ízét, ráadásul annyira savas, hogy minden mást elnyom, így akárki mondhat akármit, nálam csak édes, vagy maximum félédes vörösbor kerül az ételbe. Soha nem panaszkodott a végeredmény miatt senki sem.

És még mindig értetlenül állok a tény felett, hogy mi magyarok miért nem eszünk kecskét. Ha lehetne kapni hentesnél/piacon, szó nélkül lecserélném rá a marhát.

A hozzávalók:

1/2 kg kecskecomb

6 db minihagyma (mogyoró-, salotta-, bébi-)

10 db apró csiperke gomba

1 fej hagyma

2 gerezd fokhagyma

1 púpos teáskanál sűrített paradicsom vagy 1/2 dl passata

1 púpos teáskanál liszt

2 dl vörösbor

1 dl marhahúsleves

2 babérlevél

1 teáskanál apróra vágott rozmaring

1 kis csipet kakukkfű

 

Felhevített zsíron vagy olajon először szép világosbarnára pirítjuk a minihagymákat, kivesszük és a helyén megpirítjuk a minigombákat. Ezeket is a kivesszük, ha kész. A nagyobb kockára vágott, sózott, borsozott húst is megpirítgatjuk körbe ugyan ebben a lábasban és zsiradékon, persze, ha kell, közben pótoljuk a mennyiségét, és ha kész szintén kivesszük. Jöhet a hús helyére az aprított vöröshagyma, ha már jól megpárolódott, hozzányomjuk a fokhagymákat, keverünk rajta egyet. Amikor elkezdjük érezni a fokhagyma illatát beletesszük a paradicsompürét, és azzal együtt is pirítjuk még két-három percet. Amikor kezd a paradicsom színe barnára váltani rászórjuk a lisztet, jól elkeverjük, nehogy lesüljön, és felöntjük a borral és a levessel. Fűszerezzük sóval, borssal, babérlevéllel, rozmaringgal és egy csipet kakukkfűvel. Megvárjuk, hogy besűrűsödjön, és ekkor mehet bele a lepirított kecske is a szószba. Kis lángon, fedő alatt egy órát főzzük. Amikor puhára főtt a hús, visszatesszük a lábasba a gombát és a hagymát, és ezekkel együtt is még rottyantunk egyet-kettőt az ételen, hogy felmelegedjenek és átjárja a szaft őket.

Sajnos sem a férjem, és újabban a gyerek sem eszi meg a krumplipürét, pedig az dukált volna hozzá, így szaftban megforgatott főtt krumplival tálaltam.

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://rostonkecske.blog.hu/api/trackback/id/tr758168414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása